おにへろの洋楽歌詞和訳日記

自分の気に入った曲を和訳していきます

oasis/supersonic

今回はoasisのsupersonicを和訳します

 

www.youtube.com

 

I need to be myself

I can't be no one else

こんなのは本当の俺じゃない

俺は俺自身で誰でもないんだ
I'm feeling supersonic

スーパーソニックを感じてる
Give me gin and tonic

ジンアンドトニックをとってくれよ
You can have it all but how much do you want it?

お前は全てを手にしてるっていうのにそれ以上に何が欲しいっていうんだ
You make me laugh

笑わせてくれるぜ
Give me your autograph

サインくれよ
Can I ride with you in your BMW ?
 You can sail with me in my yellow submarine

お前のBMWに乗せてくれよ

俺のイエローサブマリンに乗せてやるからさ

You need to find out
'Cos no one's gonna tell you what I'm on about
You need to find a way for what you want to say
But before tomorrow

 

俺がいうことなんて誰も言ってくれないからしっかり聞いてろよ

明日までに見つけるんだ!どうやって自分を表現するかってこと!

'Cos my friend said he'd take you home
He sits in a corner all alone
He lives under a waterfall
No body can see him
No body can ever hear him call 

No body can ever hear him call

そうしなきゃ隅っこにうずくまってて滝の下に住んでるようなお前の中のそれのことを

永遠に誰も気付かないままなんだ

 You need to be yourself
You can't be no one else

こんなのは本当のお前じゃない

お前はお前自身で誰でもないんだ


 I know a girl called Elsa
She's into Alka Seltzer

俺の知ってるエルサっていうアルカセルサァーにおぼれてる女
She sniffs it through a cane on a supersonic train

どんなときでもそれを吸ってるんだぜ
She made me laugh

笑わせてくれるよな
I got her autograph

サインもらったぜ
She done it with a doctor on a helicopter
She's sniffin in her tissue

ヘリの上でさえそれを吸いながら医者とヤってる
 Sellin' the Big Issue

ホームレス相手に雑誌を配ったり

 you needs to find out
'Cos no one's gonna tell you what I'm on about
 you needs to find a way for what she wants to say
But before tomorrow

俺がいうことなんて誰も言ってくれないからしっかり聞いてろよ

明日までに見つけるんだ!どうやって自分を表現するかってこと!


'Cos my friend said he'd take you home
He sits in a corner all alone
He lives under a waterfall
No body can see him
No body can ever hear him call

そうしなきゃ隅っこにうずくまってて滝の下に住んでるようなお前の中のそれのことを

永遠に誰も気付かないままなんだ